Ladies World Cup 1.afdeling
- Detaljer
Alle løbene på banen i Taranto gik over 1600meter med auto. Der er 7 heste i første række bag bilen og det er en 1000 meters bane. Der er ikke noget der hedder præsentation og der er ure, der tæller ned fra 10 minutter til start. Trænerne opvarmede selv hestene. Ud til løbet var det normalt med 1 omgangs opvarmning og en 2-300meters speed.
Inden Bitten skulle i aktion, var det med at få, så mange informationer, som muligt, om hestene. Sproget var selvfølgelig et problem. Fredy Moder, der er sekretær i FEGAT og medangør af Ladies World Cup, kunne heldigvis hjælpe os. Fredy taler flydende italiensk og engelsk. En STOR tak til ham for hjælpen.
Fredy ses her sammen med sølv vinder Hiltje Tjalsma ved vinderceromonien
Alle på staldterrænet var meget villige til at hjælpe og vi fik fundet frem til de forskellige trænere.
Træneren af hesten som Bitten skulle køre i 3.afd, havde enda fået oversat nogle instrukser til engelsk
Ellers vidste vi, hvor Fredy befandt sig, og så var det med at få "hevet" de forskellige trænere hen til ham. Bitten noterede flittigt, så hun kunne huske, de forskellige heste fra hinanden.
Først skulle alle kuskene i VM, op foran publikum. Det foregik i selskab med marinesoldater og børn til at holde flagene. Bemærk, hvordan drengen her har fingrene i ørene. Det skyldes, at han var meget bange i tordenvejr og der havde netop været nogle kraftige tordenskrald.
Her ses hesten Luce Rap (Park Avenue Joe) efter opvarmning
Inden Bitten kunne køre ud med Luce Rap, skulle smeden dog lige sætte et par nye søm, i hestens bagsko
Hesten var ret quick fra start, men var typen med norsk hovedlag og uden pisk. Så for at holde lidt moral i hesten, tog Bitten ret hurtig ryggen på norske Berit Tweter Alm, der her fører efter 600meters kørsel.
Desværre blev der aldrig hul, til at komme derfra. Da den førende kun, kunne slæbe sig i mål som nr.3, måtte Bitten "nøjes med en 6.plads. Efter mål havde hun faktisk problemer med at få stop på hesten. Det var ellers en nem og fin hest at køre.